30 Nisan 2009 Perşembe

01 08 2008
Nü sanatı Nedir :) - Nasıl yapılır Teknikleri nelerdiradmin Tarafından Grafik & Tasarım Kategorisine Yazıldı
Kelime anlamı “çıplak” olmak. İnsan bedeninin çıplak olarak resmedildiği eserlere deniyor. Bu sanatı yapmak için bir sanatcı, Bir sanat dalı (heykel traşlık, Ressamlık vs.) ve birde çıplak gerekiyor. Ama yanlış yorumlamayın, konu çıplaklık olsada ahlakla hiçbir çakışması yoktur çünkü sanatçı “Albenisiz ne kadar çıplaksa o kadar çıplak” mantığıyla çalışır. Çıplaklık doğal bir durummuş gibi sergilensin istenir. Gördüğümüz çıplaklıktan algıladığımız, bir bebeğin annesini emerken gördüğü çıplaklıktan algıladığı duygu ve düşünce ile aynı düzeye gelir. Yani aynı düzeye gelmesi gerekir. yani öyle olmalıdır :)
İlgili aramalar: komik - ressam ve model
Gülümseten bir sanat dalıdır. Hakkında konuşulduğunda anlatılmaz yaşanır muhabbetleri gelişir. Orjinalinde böyle değildir, Cittiyet ve profesyonellik gerektirir. Bu sanatı icra eden sanatcıya insanlar saygı ve hürmet göstermektedir. Çünkü sanat için insan objesi, doğadaki diğer tüm objelere göre çok daha zor bir konudur . Ama Türkiye’de bu sanatın sanatçısı olmaya çalışırsanız kızlar tarafından röntgenci, sapık erkekler tarafından da acayip yetenekli olarak tanınırsınız. ’abi benim deftere de bir iki tane karalayıver şöyle önü dönük olsun’ deyip adamı tepki veremez hale getirirler. Zaten bizim millet ile bu sanatı bir arada hayal etmeye çalışınca ortaya komik skeçler çıkar.
+ Öf be abi şu çerçevedekilere bak. oy oy oy!- Oğlum sil salyanı duyguya odaklan.+ Duygu hangisi şu kalçası çıkık olan mı?- !’&%^(?!
Sanat hakkında konuşabilme, sanatçı ve eser hakkında yorumlar yapabilme ve bu yorumlarla insanı kahrından öldürebilme yetisine sahibiz. Kabul etmemiz gerekir ki bu sanat bizim işimiz değil. Bir Türk gencinin bu sanatı meslek edinip yürütebileceğini gözümde kestiremiyorum. Türk erkeği! Karşısında soyunup modellik yapacak bir güzel bulduğunda onun resmini çizmez ki. çizemez yani :)
+ Sibel ilham geldi nü yapmam gerek.- Ne!+ Ne dil Nü hayatım. Hadi çabuk soyun, geç uzan şöyle, kendini sanatıma bırak,- Ama ama aşkım annem.+ Rahat ol aşkım. neydi o göster ama elletmemiydi?- evet ama+Tamam işte. acele et. fırçam, boyalarım, tuval evet herşey tamam. herşey çok güzel, sen çok güzelsin, başlıyoruz hazırsın dimi. Aşığım bu sanata…
Öfffff :) Duyduğun aşk, yaşattığın telaş ve gösterdiğin çabadan rahatlıkla anlaşılır. Ama aşkının ve ilginin tam olarak neye olduğu kestirilemiyor :) .Bu sanat, içerisinde bizim bulunmadığımız bir kesime hitap ediyor ama bir türlü bunu kabul edemiyoruz, illaki herşeyi bilir hakkında yorum yapabiliriz. Bildiğimiz tek ressam ismi pablo pikasso. Çizerken izlediğimiz tek ressam trt’de dağ bayır orman çizen bonus saçlı top sakallı amca. Çizebildiğimiz tek resim köpek kulübesini andıran ev ve etrafında top koşturan Cin aliler. Bırak Nü resim çizmeyi, tuvale yansıyacak model olabilir miyiz ki. Yani ben bilmiyorum, emin değilim, sanki sürekli reaksiyon :) … neyse toparlim :D Güzel sanat güzel. En azından izlerken :) bak Toparlanmıyo da :))
, Bu Yazı Cuma, Ağustos 1st, 2008 11:37 'da Grafik & Tasarım Kategorisine Yazıldı. Bu Yazının Cevaplarını RSS 2.0 bildirimi ile takip edebilirsiniz. Cevap Yazabilir yada kendi sitenize alıntı yapabilirsin.
12 Cevap Var “Nü sanatı Nedir :) - Nasıl yapılır Teknikleri nelerdir”
henster diyorki: Ağustos 2nd, 2008 de 10:46
Her ne kadar sanatla ilgilensemde NÜ sanatına yabancı kaldım ama video süper miş. :)
Deli Profesör diyorki: Ağustos 2nd, 2008 de 22:04
Hocam sen bu videoyu gösterince bi an kendimi nü model olarak düşündüm. Neredeyse aklınıza gelebilecek her yer, özellikle de tenasül bölgemdeki kıllar geldi aklıma, kendimden iğrendim. Bence nü modelliği erkeklere yasaklanmalı. Eğer kadınlar da yapıyorsa şuh bi şekilde FHM mankenleri gibi yapsın :D Ülkemizdeki insanları böylece sanata çekebiliriz. Bob Ross da az götürmemiştir resim ayağına haa :D
Sanatın ve sanatçının dostu, çevre dostu yeşil motor Deli
Karbonizma diyorki: Ağustos 4th, 2008 de 00:50
Nü Sanatı’nı bilmiyordum:D Bilgi yarışmalarından birine katılırsam ve bana NÜ sorulursa bilirim artık. Kazancıda kırışırız :D
Teşekkür ederim. Bilgilenmek güzel şey.
Vefaa diyorki: Ağustos 5th, 2008 de 03:03
Nü sanatı daha iyi anlatılamazdı :) Gece gece süperdi ya :))
kazım diyorki: Ağustos 5th, 2008 de 10:06
@del prof;epilasyon diye bişi var, sakın yapmıyorum deme!!!
CHYDEM diyorki: Ağustos 7th, 2008 de 11:36
konu üstüne oldukça bilgi sahibiymişsin :)yazı güzel (Y)
eray usta diyorki: Ağustos 7th, 2008 de 17:53
NÜ sanatını açıkcası sevmiyorum mahremiyet benim için önemlidir.
zübüş diyorki: Ağustos 11th, 2008 de 14:29
Erkeklerin gözünden nü sanatı ancak bukadar anlatabilirdi. Konuya bakış açımı biliyosun zaten..Ama yazın, anlatımın çok komik. İşte bunun gibi, normalde bu tür düşüncesi olan bi erkeğe evet “sapık” demem gerekir ama öe komik anlatmışsın ki kızılamıyo.Ya birde bu adanalılar bukadar komikmiydi :) birkere daha gördüm ki önyargı iyi birşey değilmiş keşke herkes adanalı olsaymiş birdee giresunlluu…
mehmet aliiiiiiii diyorki: Eylül 15th, 2008 de 17:35
oooooooo bi halt yokkkkkkk:(:):(:):(:):(:):D:D:D:D
asık diyorki: Eylül 15th, 2008 de 17:36
poyraz diyorki: Ekim 10th, 2008 de 21:01
ya arkadaş ben su ile ilgili yazı samat yazsısı aryom bana ne veriyonuz
ront_gen_ci_shaka diyorki: Aralık 11th, 2008 de 23:42
bir türk erkegi ancak bu kadar anlatabilirdi sanat hak veriyorum ama bu sanatı kim cıkarmıs ?? neden böyle bişeye ihtiyac duyulmus ? bu sanatın sahibi türkler olabilirmi :)gercekten güzel anlatmıssın yüreğine saglık rontgenci filan değilim haaşaka olsun diye yazdım ve cok güldürdün beni yaa helal sana

1 yorum: